donderdag 24 januari 2013

Alternatief uiltje


Af en toe ontvang je een kaart waarvan je niet de boodschap 2 keer moet lezen, maar de voorkant 2 keer moet bekijken! Deze kaart is er zo eentje. Zowel Annemiek als ik zelf weten na 2 keer kijken eigenlijk nog steeds niet zo goed wat we er van moeten vinden. In eerste instantie zie je vooral de donkere kleuren en rafelige veren, maar als je nog een keer kijkt wil je het uiltje eigenlijk oppakken en mee naar huis nemen. Geinterrigeerd door de bijna macabere uitstraling van de afbeelding ben ik gaan kijken naar ander werk van de kunstenaar Bernard Buffet. Alle schilderijen hebben dezelfde soort uitstraling en ik denk dat je hiervan houdt of juist niet. Ik heb het uiltje in ieder geval geadopteerd en een mooi plekje gegeven in mijn kaartenrek!

Hier vind je meer informatie over Bernard Buffet.

~ Marieke ~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten